( အရွင္ေကာ႑ညမေထရ္ၿမတ္ၾကီး ပထမဦးဆံုးတရားထူး တရား
ၿမတ္ေတြသိတဲ့အခ်ိန္သည္
ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ၾကီး သက္ေတာ္
သံုးဆယ့္ငါးႏွစ္မွာၿဖစ္ပါသည္။
သုဘဒၵပရဗိုဇ္ၾကီးေနာက္ဆံုးတရားတရားထူးတရားေတြၿမတ္ရတဲ့
အခိ်န္သည္ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ၾကီးသက္ေတာ္ရွစ္ဆယ္၊ ၀ါေတာ္
ေလးဆယ့္ငါး၀ါရေနေလၿပီး။ဘာၾကာင့္ေလးဆယ္ငါးႏွစ္ကြာၿခားေနတာလဲ
ဆုိတာသိခ်င္ေသာေၾကာင့္
မိမိလက္လွမ္းမီသေလာက္--------- )
ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ၾကီး
ႏွစ္ဆယ့္ကိုးႏွစ္ေရာက္တဲ့အခါ
သူအို၊သူနာ၊သူေသ၊ ရဟန္းနိမိတ္ေလးပါးၿမင္ၿပီး ညီေတာ္စႏၵႏွင့္
က႑ကၿမင္းကို
ေခၚၿပီး ေတာထြက္ခဲ့ေလသည္။
ေတာထဲမွာၿခာက္ႏွစ္ဒုကၠရက်ာင့္ၿပီး သက္ေတာ္သံုးဆယ့္
ငါးႏွစ္မွာသဗၺညုဘုရားအၿဖစ္ကိုေရာက္ရိွၿပီးတစ္ခ်ိန္တုန္းက
တပည့္ၿဖစ္ခဲ့ဖူးသူပဥၥ၀ဂၢိငါးဦးကို
တရားေဟာခဲ့ေလသည္။
တရားေဟာၿပီး လူသားထဲမွာ အရွင္ေကာ႑ညက
ပထမဦးဆံုးတရားရသူအၿဖစ္(အညာသိေကာ႑ေညာ)အၿဖစ္သမိုင္း
မွတ္တိုင္ထူခဲ့ေလသည္။
ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ၾကီးသည္ထိုေန ့စၿပီးေလးဆယ့္
ငါး၀ါကာလပတ္လံုး
ဘုရင္ႏွင့္ေက်းေတာသား ပု႑ားႏွင့္ယာစက သူေ႒းႏွင့္သူေတာင္စား
ခိုသားႏွင့္လူေတာ္ဟု ၿမဴတစ္စိတ္္မွ်ခဲြၿခားမႈ
မထားဘဲတရားေဟာလာခဲ့ရာ
သက္ေတာ္ရွစ္ဆယ္၊၀ါေတာ္ေလးဆယ့္
ငါး၀ါ ပရိိနိဗၺာန္စံခါနီးမွာ
ေမးခြန္ေတြလာေမးေသာ သုဘဒၵပရဗိုရ္
ၾကီးကိုမက်န္းမားသည့္ၾကားက
တရားေဟာလိုက္ရာ သုဘဒၵပရဗိုဇ္္ၾကီး
ဘုရားရွင္၏တရားကိုေနာက္ဆံုးမွာသိသူအၿဖစ္သမိုင္းမွတ္တုိင္
ထူသြားေလသည္။
အထက္ပါၿဖစ္ရပ္ကို ၾကည့္ၿပီး ဦးဇင္းရဲ့ေခါင္းထဲအေတြးတစ္ခု၀င္
လာ၏။ထိုအေတြးကို
ၿပန္ရွယ္လိုက္ၿခင္ၿဖစ္ပါ၏။
အရွင္ေကာ႑ညမေထရ္ၿမတ္ၾကီး ပထမဦးဆံုးတရားထူး တရား
ၿမတ္ေတြသိတဲ့အခ်ိန္သည္
ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ၾကီး သက္ေတာ္
သံုးဆယ့္ငါးႏွစ္မွာၿဖစ္ပါသည္။
သုဘဒၵပရဗိုဇ္ၾကီးေနာက္ဆံုးတရားတရားထူးတရားေတြၿမတ္ရတဲ့
အခိ်န္သည္ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ၾကီးသက္ေတာ္ရွစ္ဆယ္၊ ၀ါေတာ္
ေလးဆယ့္ငါး၀ါ
ရေနေလၿပီး။
သက္ေတာ္ရွစ္ဆယ္ထဲက သံုးဆယ့္ငါးႏွစ္ကိုႏုတ္လွ်င္ ေလးဆယ့္
ငါးႏွစ္က်န္ေလသည္။ဒါေၾကာင့္အရွင္ေကာ႑ည က သုဘဒၵပရဗိုဇ္ၾကီး
ထက္ေလးဆယ့္ငါးႏွစ္ေစာၿပီး
တရားထူးတရားၿမတ္ေတြသိေလသည္။
သုဘဒၵပရဗိုဇ္ကေတာ့ အရွင္ေကာ႑ညႏွင့္စာရင္ ေလးဆယ့္
ငါးႏွစ္ေနာက္က်ေလသည္။ဘာေၾကာင့္ဒီလိုၿဖစ္တာလည္းဆိုတာအေၿဖ
သိခ်င္ေသာေၾကာင့္
မိမိလက္လွမ္းမိသေလာက္စာအုပ္ေတြရွာကာဖတ္
ရၿပန္သည္။
ထို ့သို
့ဖတ္ေသာအခါအရွင္ေကာ႑ညႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး
ထင္းရွားေသာအခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကို
ေတြ ့ရေလ၏။ပထမတစ္ခ်က္က ----
အရွင္ေကာ႑ညမေထရ္ၿမတ္သည္ကမၻာတစ္သိန္းထက္အလြန္ ပဒု
မုတၱရာဘုရားရွင္လက္ထက္၌ဂဟပတိသူၾကြယ္မ်ိဳးမွာၿဖစ္ခဲ့ေလ၏။
ထိုဘုရားရွင္လက္ထက္၌ဧတဒဂ္ရေသာရဟန္းတစ္ပါးကို ၿမင္ၿပီးအားက်ေသာေၾကာင့္
တစ္သိန္းေသာ သံဃာတိုကို မိမိအိမ္သို ့
ပင့္ဖိတ္ကာခုႏွစ္ရက္ပတ္လံုးယာဂုဆြမ္းၿဖင့္လုပ္ေကြ်းလွူဒါန္းေလ၏။
ခုႏွစ္ရက္ေၿမာက္ေသာအခါ သံဃာတစ္ပါးတစ္ပါးလွ်င္အသၿပာ
ငါးရာထိုက္ေသာသက္န္းတို ့
ၿဖင့္လွူဒါန္းပူေဇာ္ၿပီးမွ ဘုရားေၿခေတာ္ရင္းသို ့ကပ္ၿပီးအရွင္ဘုရား
တပည့္ေတာ္သည္ ယခုၿပဳရေသာကုသိုလ္ေကာင္းမႈေၾကာင့္ေနာင္
ဘုရားရွင္တုုိ ့၏သာသနာ၀ယ္ ေရွးဦးစြာတရားထူး တရားၿမတ္ေတြကို
သိရပါလို၏
ဟုဆုေတာင္းခဲ့ေလသည္။
ေနာက္ဒုတိယတစ္ခ်က္က အလြန္အံၾသစရာေကာင္းလွေပ၏။
ကိုးဆယ့္တစ္ကမၻာထက္
၀ိပႆီၿမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္အတြင္း
အရွင္ေကာ႑ညႏွင့္သုဘဒၵပရဗိုဇ္တို
့သည္ အစ္ကိုၾကီးမဟာ
ကာလႏွင့္ ညီငယ္စူဠကာလဟု ညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္ၿဖစ္ၾကေလ၏။
ညီငယ္စူဠကာလက
သုဘဒၵေလာင္းလ်ာၿဖစ္ၿပီးအစ္ကိုၾကီးမဟာကာလ ကအရွင္ေကာ႑ညေလာင္းလ်ာၿဖစ္ၾကေလ၏။
ညီငယ္စူဠကာလ က ေပးကမ္းမွုမရိွ၊လွူဒါန္းမႈမရိွ ေပးလွ်င္
ကုန္သည္ဟု
ယူဆထားေလ၏။အစ္ကိုၾကီးမဟာကာလ ကေတာ့
ေပးၿခင္းသည္ယူၿခင္းၿဖစ္သည္(Give
and Take)ကိုနားလည္းထားေလ
သည္။ထိုေၾကာင့္အလွဴခံပုဂိၢဳလ္မွန္သမွ်ကိုေပးကမ္းေလ၏။
ထိုၿပင္အစ္ကိုၾကီးအဟာကာလသည္ ေပးကမ္းၿခင္းမွပါရမီဓာတ္ခံ
ပါသူတစ္ေယာက္လည္းၿဖစ္ေလသည္။လွဴခ်င္
ေပးခ်င္သူမ်ားသည္
အလွဴခံပုဂိၢဳလ္ၿမင္တာႏွင့္ေပးခ်င္ေနၾက၏။ေကြ်းခ်င္ေနၾက၏။
ဦးဇင္းမႏၱေလး ဆြမ္းခံအိမ္က ကေလးတစ္ေယာက္သည္
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ၿမင္လိုက္တာႏွင့္အိမ္မွာရိွေသာစားစရာတို ့ကို ယူၿပီး
ေလာင္းေလ၏။ရိွခိုးေလ၏။ပါရမီးဓာတ္ခံမရိွေသာကေလးမ်ားမွာ
ရဟန္းသံဃာၿမင္လိုက္တာႏွင့္ထြက္ေၿပးၾကေလ၏။
ပါရမီဆိုသည္မွာ အမ်ားနားလည္ေအာင္ေၿပာရလွ်င္ သံသရာ
တစ္ဖက္ကမ္းသို
့ကူးေၿမာက္ေၾကာင္းအက်င့္ၿဖစ္ပါ၏။ကိုယ္တိုင္အားထုတ္
ယူရမည့္အက်င့္ၿဖစ္ပါ၏။ထိုေၾကာင့္
ပါရမီဓာတ္ခံမရိွသူမ်ားအေနၿဖင့္ တၿဖည္းၿဖည္းကုသိုလ္လုပ္ရာမွာ၀ါသနာပါေအာင္က်င့္ယူရမည္ၿဖစ္ပါ၏။
အစ္ကိုၾကီးၿဖစ္ေသာမဟာကာလသည္
ပါရမီဓာတ္ခံရိွေသာသူၿဖစ္ေသာေၾကာင့္အလွူခံပုဂၢိဳလ္ေတြ
့တိုင္းလွဴ
ေလ၏။ထိုသိုအစ္ကိုၾကီးၿဖစ္သူခဏခဏလွဴေသာၾကာင့္
ညီငယ္ၿဖစ္ေသာစူဠကာလကလမ္းခဲြလိုက္ေလ၏။ဒါေၾကာင့္ထင္ပါ၏။
ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ၾကီးကသတၱ၀ါတို ့သည္ ဓာတ္တူမွေပါင္းလိုရ
၏တဲ့။တရားသမားက တရားသမားပဲေပါင္း၏။
အရက္သမားက
အရက္သမားပဲေပါင္း၏။
ညီငယ္စူဠကာလကလမ္းခဲြသြားေသာအခါအစ္ကုိၾကီးမဟာကာလက
၀မ္းနည္းမွုမၿဖစ္ပါ။အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာသူေတာ္ေကာင္းစိတ္ဓာတ္
ရိွသူေတြသည္
လမ္းခဲြသြားရင္၀မ္းလည္းမနည္း ငိုလည္း မငိုပါ။
အေႏွင္အဖဲြ
့ကင္းသြားေသာေၾကာင့္ပိုလိုေတာင္ေပ်ာ္ပါးေသးသည္။
ထို ့ေၾကာင့္မဟာကာလသည္ မိမိၿပဳုလုပ္ခ်င္ေသာ
ဒါနကုသိုလ္ေကာင္းမွုကို
လြတ္လပ္စြာပိုၿပီးတိုးကာလုပ္၏။
ထိုၿပင္ တစ္စတစ္စစြန္ ့၀ံ့မွသာလွ်င္
ဘ၀ေနာက္ႏွာင္းဆက္
တိုင္းေကာင္း၏လို
့သူေတာ္ေကာင္းတို ့ေၿပာေသာစကားကိုလည္း
လက္ေတြ
့အသံုးခ်ၿပေလ၏။
မိမိလယ္မွထြက္ေသာစပါးတို ့ကို လူအမ်ားကိုေခၚၿပီး
ရမေရာဘဲႏြားႏိုထာပတ္
ပ်ားသကာတို ့ၿဖင့္ေကာင္းစြာေရာေႏွာ
လ်က္က်က္ေစၿပီးဘုရားအမႈးရိွေသာသံဃာေတာ္အရွင္ၿမတ္တို
့
အားလွဴဒါန္းလုပ္ေကြ်းေလ၏။
ထို ့ေနမွစၿပီး မဟာကာလ၏စပါးခင္းတို ့သည္ ယုတ္ေလ်ာ့
သည္မရိွညီငယ္ထက္ပင္ပိုၿပီးရေလ၏။ထို
့ေနာက္မဟာကာလ
သည္ေကာက္ဦးအလွဴကိုးမ်ိဳးလံုးမွာ
လွဴတိုင္းလွဴတိုင္းပထမ
ဦးဆံုးလွဴေလသည္။
လွဴဒါန္းၿပီး ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ စပါးတိုကို ဦးဦးဖ်ားဖ်ား
လွူဒါန္းရေသာကုသိုလ္ေကာင္းမွုေေၾကာင့္ေနာင္ပြင့္ေတာ္မူလတၱံေသာဘုရား
ရွင္တို
့၏အထံေတာ္၀ယ္သူတစ္ပါးတို ့၏ေရွးဦးစြာတရားအရသာကို
ပထမဦးဆံုး
ေသာက္သံုးရသူၿဖစ္ပါေစသား ဟု ဆုပန္ေလ၏။
ညီငယ္စူဠကာလကေတာ့ လွူတိုင္းလွူတိုင္းေနာက္ဆံုးမွာ
လွဴေလ၏။တြက္ေၿခကိုက္မွ
လွဴဒါန္းေလ၏။ထိုစကားလံုးကိုစီးပြားေရး
နယ္ပယ္တြင္အသံုးမ်ားပါ၏။
အလွဴဒါနၿပဳၿခင္းသည္ မိမိေလာဘကို ေလ်ာ့သြားေအာင္လုပ္ခ်င္
ၿဖစ္၏။တိုးေအာင္လုပ္ၿခင္မဟုတ္ပါ။ထိုေၾကာင့္ကုသိုလ္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ
သုဘဒၵပရဗိုဇ္ၾကီးလို
့တြက္ေခ်ကိုက္မွလွဴမယ္ဆို ့ရင္ေတာ့ အက်ိဳးေပး
လည္းထက္သန္မည္မဟုတ္ေပ။အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ၾကီးက
သဒိသံပါကံဇေနတိ
(life is reflection of mind) ဘ၀ဆိုတာ
စိတ္ရဲ့ေရာင္ၿပန္ဟပ္မႈလို
ေဟာထားခဲ့သည္မဟုတ္ပါေလာ့။
ဒီဇာတ္လမ္းေလးမွာအရွင္ေကာ႑ညမေထရ္ၿမတ္ၾကီးသည္ လွူတိုင္းလွူတိုင္းမွာ ဦးဦးဖ်ားဖ်ားလွဴဒါန္းရေသာဒါနပါရမီေၾကာင့္
တရားထူး
တရားၿမတ္ေတြကိုပထမဦးဆံုး
သိၿပီး အတိတ္ဘ၀က
ညီအစ္ကို ေတာ္စပ္ခဲ့ဖူးေသာသုဘဒၵပရဗိုဇ္ၾကီးထက္လည္း
ေလး
ဆယ့္ငါးႏွစ္ေစာၿပီး
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟဆိုတဲ ့မီးဆယ့္တစ္
မီးၿငိမ္းသြားေလသည္။
လွဴတိုင္းလွဴတိုင္းေနာက္ဆံုးမွ လွဴဒါန္းခဲ့ေသာသုဘဒၵ
ပရဗိုဇ္ၾကီးကေတာ့ေနာက္ဆံုးမွ
ပန္းတိုင္ကိုေရာက္ခဲ့ေလ၏။
ဒါၾကာင့္တရားထူးတရားၿမတ္ေတြေစာေစာသိခ်င္ရင္ေတာ့------------
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ၊ လွလွပပ၊
ၾသဇာတိကၠမ၊ ႀကီးလြန္းလွ၍၊
လိုရာရျပန္၊ အေကာင္းမွန္သမွ်၊
သံုးေဆာင္ရသည့္ ကင္းပရန္သူ
ျဖစ္ရန္မူကား....
ၾကည္လင္သဒၶါ ႐ိုေသစြာျဖင့္
လိုရာကိုေရြး ခ်ီးေျမႇာက္ေပးကာ
ငါမွလွဴႏိုင္ ဂုဏ္မၿပိဳင္ဘဲ
ဉာဏ္ျဖင့္စြဲလ်က္၊ က်ိဳးရင္းဆက္ကို၊
သိလ်က္ရႊင္လန္း နိဗၺာန္မွန္းကာ
လွဴပါေစေသာဝ္ လွဴေစေသာဝ္....။
သတၱ၀ါ ခပ္သိမ္း တရားကိန္း ေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာရိွပါေစ။
အရွင္၀ိစကၡဏ(မဟာလယ္တီ)
No comments:
Post a Comment