ဘုန္းကံဆိုတာ အလိုအေလ်ာက္ေပၚေပါက္လာတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။မိမိအတိတ္ဘ၀က
ၿပဳလုပ္ခဲ့ေသာကုသိုလ္ကံေၾကာင့္
လည္းေပၚေပါက္လာပါတယ္။ယခုလက္ရိွဘ၀ၿပဳလုပ္ေသာ ကုသိုလ္ကံ
ေၾကာင့္လည္း
ေပၚေပါက္လာပါတယ္။
အနည္းငယ္ရွင္းၿပပါရေစ။
အတိတ္ဘ၀ကံေၾကာင့္ ဘုန္းကံေပၚေပါက္လာသူေတြ အမ်ားၾကီးထဲက
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားလက္ထပ္ေတာ္၌ ဇမၺဴဒိပ္ကၽြန္းလံုး၀ယ္
ေက်ာ္ေစာထင္ရွားေသာ ေဇာတိက, ဇဋိလ, ေမ႑က, ကာက၀
လိယႏွင့္ ပုဏၰတို႕သူေဌးႀကီးငါးဦးအေၾကာင္းေၿပာၿပပါရေစ။
ေက်ာ္ေစာထင္ရွားေသာ ေဇာတိက, ဇဋိလ, ေမ႑က, ကာက၀
လိယႏွင့္ ပုဏၰတို႕သူေဌးႀကီးငါးဦးအေၾကာင္းေၿပာၿပပါရေစ။
ဇဋိလသူေဌးႀကီးသည္ အတိတ္က ကႆပျမတ္စြာဘုရား၏
ဓာတ္ေတာ္ေစတီဌာပနာတိုတ္တြင္ တစ္ထြာစီျမင့္ေသာ ေရႊပန္းခိုင္
သံုးခုကိုလွဴဒါန္းၿပီး ထိုေစတီ၌ ေရႊတစ္ဖ်ာစာ မေလာက္မငွျဖစ္
ေနသည္ကို လွဴဒါန္းပူေဇာ္ခဲ့သည္႕ ေကာင္းမူေၾကာင့္ ဇဋိလသူေဌးဘ၀
တြင္ အိမ္တံခါး၀၌ အေတာင္ရွစ္ဆယ္ျမင့္ေသာ ေရႊေတာင္ႀကီး
ေပါက္လာ၏။
သံုးခုကိုလွဴဒါန္းၿပီး ထိုေစတီ၌ ေရႊတစ္ဖ်ာစာ မေလာက္မငွျဖစ္
ေနသည္ကို လွဴဒါန္းပူေဇာ္ခဲ့သည္႕ ေကာင္းမူေၾကာင့္ ဇဋိလသူေဌးဘ၀
တြင္ အိမ္တံခါး၀၌ အေတာင္ရွစ္ဆယ္ျမင့္ေသာ ေရႊေတာင္ႀကီး
ေပါက္လာ၏။
ေဇာတိကသူေဌးႀကီးသည္ ၀ိပႆီျမတ္စြာဘုရား
လက္ထပ္ေတာ္တြင္ ဗႏၱၱဳမတီျပည္၌ အပရာဇိတအမည္ျဖင့္ သူႂကြယ္ျဖစ္ခဲ့၏။ ထိုသူႂကြယ္သည္
၀ိပႆီဘုရားရွင္ သီတင္းသံုးရန္ ဂႏၶကုဋိတိုတ္ကို ရတနာခုႏွစ္ပါးျဖင့္ ထူးထူးျခားျခား
တည္ေဆာက္လွဴဒါန္ခဲ့၏။ ဤကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ေဇာတိကသူေဌးဘ၀တြင္ သူေနထိုင္ရန္
ရတနာဗိမာန္ႀကီး ေျမမွ ေပါက္လာရ၏။
အပရာဇိတ သူႂကြယ္သည္ တူေတာ္စပ္သည့္ သူေဌးက၀ိပႆီျမတ္စြာ
ဘုရားႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ား စည္းေ၀းရန္ ဆိတ္ရုပ္ခံသည့္ဇရပ္တစ္
ေဆာင္ကို ရတနာခုႏွစ္ပါးျဖင့္ မြမ္းမံတည္ေဆာက္ခဲ့၏။
ဤတူ-သူေဌးက ေမ႑ကသူေဌးႀကီး ျဖစ္လာသည့္အခါ ရွစ္မင္းပယ္
စာမွ်ရွိေသာ ေျမျပင္တြင္ ဆင္ႀကီးျမင္းႀကီး အရြယ္မွ်ရွိေသာ ေရႊဆိတ္ ရုပ္မ်ား ေက်ာခ်င္းထိကာ ေပၚေပါက္လာၾက၏။
ဘုရားႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ား စည္းေ၀းရန္ ဆိတ္ရုပ္ခံသည့္ဇရပ္တစ္
ေဆာင္ကို ရတနာခုႏွစ္ပါးျဖင့္ မြမ္းမံတည္ေဆာက္ခဲ့၏။
ဤတူ-သူေဌးက ေမ႑ကသူေဌးႀကီး ျဖစ္လာသည့္အခါ ရွစ္မင္းပယ္
စာမွ်ရွိေသာ ေျမျပင္တြင္ ဆင္ႀကီးျမင္းႀကီး အရြယ္မွ်ရွိေသာ ေရႊဆိတ္ ရုပ္မ်ား ေက်ာခ်င္းထိကာ ေပၚေပါက္လာၾက၏။
(သူေ႒းၾကီး
ပု႑ အေၾကာင္းကို ရွာမရတဲ့အတြက္ ခြင့္လြွတ္ပါ)
အထက္ပါ
အခ်က္မ်ားသည္ မိမိအတိတ္ဘ၀က ၿပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ကုသို္လ္ကံ၏ဘုန္းကံမ်ားပင္ၿဖစ္ပါတယ္။
ဘုန္းကံသည္ ယခုဘ၀မွာလည္း
ဆိုင္ပါတယ္။
ဘုန္းကံနဲ
့ပတ္သက္လို ေတာင္ၿမိဳ ့မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက
ဘုန္းကံဆိုတာ ေရွးက ပါခဲ့ေပမဲ့ ယခုဘ၀ၾကိဳးစားမႈ ့ကလည္းရိွရတယ္။
ဘုန္းကံဆိုတာ ေရွးက ပါခဲ့ေပမဲ့ ယခုဘ၀ၾကိဳးစားမႈ ့ကလည္းရိွရတယ္။
စင္စစ္ေတာ့
ကံဆိုတာ ေရလာေၿမာင္ေပးလုပ္မွာလည္း ေကာင္း
က်ိဳးရိွရာ
ေကာင္းကိ်ဳးလာၿပီး မေကာင္းမႈ ရိွရာမေကာင္းက်ိဳးလာ
မွာပဲလို ့မိန္ ့တာေလးကို မွတ္သားဖူးပါတယ္။
မွာပဲလို ့မိန္ ့တာေလးကို မွတ္သားဖူးပါတယ္။
ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ၾကီကလည္း ကုေဋရွစ္ဆယ္
ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာတဲ့ မဟာဓနသူေဌး ခြက္လက္ဆြဲေတာင္းစားေန
တာကိုၾကည့္ၿပီးဒီသူေဌးသည္ ပထမအရြယ္မွာ တရားအားထုတ္ရင္ ရဟႏၱာၿဖစ္ႏိုင္တယ္။ဒုတိယအရြယ္မွာ တရားအားထုတ္ရင္ အနာဂါမ္
ၿဖစ္ႏိုင္တယ္။တတိယအရြယ္မွာ တရားအားထုတ္ရင္ သကဒါဂါမ္
ၿဖစ္ႏို္င္တဲ့လို ့မိန္ ့ၾကားေတာ္ မူတာေလးကိုလည္း မိမိတ္ို ့သတိမူ
သင့္တယ္။
ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာတဲ့ မဟာဓနသူေဌး ခြက္လက္ဆြဲေတာင္းစားေန
တာကိုၾကည့္ၿပီးဒီသူေဌးသည္ ပထမအရြယ္မွာ တရားအားထုတ္ရင္ ရဟႏၱာၿဖစ္ႏိုင္တယ္။ဒုတိယအရြယ္မွာ တရားအားထုတ္ရင္ အနာဂါမ္
ၿဖစ္ႏိုင္တယ္။တတိယအရြယ္မွာ တရားအားထုတ္ရင္ သကဒါဂါမ္
ၿဖစ္ႏို္င္တဲ့လို ့မိန္ ့ၾကားေတာ္ မူတာေလးကိုလည္း မိမိတ္ို ့သတိမူ
သင့္တယ္။
ေနာက္ၿပီးအခန္း(၁၃) ေလာကတရားစု- ေလာကဝဂ္)မွာလည္း
ေယာစ ပုေဗၺ ပမဇိၨတြာ၊ ပစၦာ ေသာ နပၸမဇၨတိ၊
ေယာစ ပုေဗၺ ပမဇိၨတြာ၊ ပစၦာ ေသာ နပၸမဇၨတိ၊
ေသာမံ ေလာကံ ပဘာေသတိ၊ အဗၻာမုေတၱာဝစႏိၵမာ။ ၁၇၂။
ေရွးက ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ေသာ္လည္း
ေနာင္အခါ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ မေမ့ေလ်ာ့ေသာသူသည္
တိမ္တိုက္မွလြတ္ေသာ လမင္းကဲ့သို႔ ဤေလာကကို ထြန္းလင္းေစ၏။
လို ့ေဟာထားပါတယ္။
ေရွးက ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ေသာ္လည္း
ေနာင္အခါ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ မေမ့ေလ်ာ့ေသာသူသည္
တိမ္တိုက္မွလြတ္ေသာ လမင္းကဲ့သို႔ ဤေလာကကို ထြန္းလင္းေစ၏။
လို ့ေဟာထားပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ--
ဘုန္းကံဆိုတာ ေရွးဘ၀ ေနာက္ဘ၀နဲ ့ဆိုင္တာကို မသိတဲ့လူေတြသံုးတဲ့စကားပံုေလး
ဗဟုသုတအၿဖစ္ေၿပာလိုက္
ပါရေစ။ဘာလိုလည္းဆိုေတာ့တစ္ခ်ိဳ ့လူေတြအကုသိုလ္လုပ္ၿပီး
ပါရေစ။ဘာလိုလည္းဆိုေတာ့တစ္ခ်ိဳ ့လူေတြအကုသိုလ္လုပ္ၿပီး
ဘာလို
့ၾကီးပြားေနတာလဲ အေမးခံရလို ့ပါ။
ေဗာဓိပင္ပ်ိဳးလို႔
ေျခက်ိဳးရ၊ ေဗာဓိကိုင္းခ်ိဳးလို႔
ေရႊအိုးရ။” ဟူေသာစကားေလးၾကားဖူးမယ္ထင္ပါတယ္။
တစ္ကယ္ေတာ့ေဗာဓိပင္ပိ်ဳးလို ့ေၿခက်ိဳးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ေဗာဓိပင္
ေရႊအိုးရ။” ဟူေသာစကားေလးၾကားဖူးမယ္ထင္ပါတယ္။
တစ္ကယ္ေတာ့ေဗာဓိပင္ပိ်ဳးလို ့ေၿခက်ိဳးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ေဗာဓိပင္
ပိ်ဳးသူသည္ေသရမယ့္ကံပါလာေသာလည္း
ေဗာဓိပင္ပိ်ဳးလိုက္ေသာ
ကုသိုလ္ေကာင္း မႈေၾကာင့္ေသရမည့္ကံက လြတ္ၿပီးေၿခက်ိဳးတာကို ဆိုလိုတာပါ။
ထိုအတူပါပဲေရြွအိုေပါင္းမ်ားစြာရရိွရမည့္ကုသိုလ္ကံပါေသာ္လည္း
ေဗာဓိကိုင္းခ်ိဳးေသာ
အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ေရြွအိုတစ္အိုးသာ ရရိွတာ
ကိုဆိုလိုတာပါ။ထိုသို ့မသိဘဲ့ အကုသုိလ္လုပ္လည္း ၾကီးပြားတာပဲ
လို ့ေတြးလိုက္ရင္ေတာ့ မွားယြင္းေသာ အသိဉာဏ္ (wrong view)ၿဖစ္သြားပါၿပီ း။
ကိုဆိုလိုတာပါ။ထိုသို ့မသိဘဲ့ အကုသုိလ္လုပ္လည္း ၾကီးပြားတာပဲ
လို ့ေတြးလိုက္ရင္ေတာ့ မွားယြင္းေသာ အသိဉာဏ္ (wrong view)ၿဖစ္သြားပါၿပီ း။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ ဘုန္းကံဆိုတာ အလိုအေလ်ာက္ရိွေနတာလား
ေမးခြန္းရဲ့အေၿဖရေလာက္ပါၿပီး။
သတၱ၀ါခပ္သိမ္း တရားကိန္း ေအးၿငိမ္း ခ်မ္းသာရိွပါေစ။
အရွင္၀ိစကၡဏ( မဟာလယ္တီ)
No comments:
Post a Comment